Helse, miljø, sikkerhet (HMS/SHA) handler til syvende og sist om å sørge for at alle ansatte kan reise trygt hjem etter endt arbeidsdag. Stemas HMS-/SHA-rådgivere arbeider etter nasjonale og internasjonale standarder.
I våre prosjekter er vi ofte representert med tverrfaglige team bestående av SHA-rådgivere, prosjekt- og byggeledere. Vi ser enkeltmennesket og vektlegger personlig utvikling for våre medarbeidere slik at prosjektene blir vellykkede og fører til fornøyde kunder og fornøyde medarbeidere.
Stema ønsker seg dyktige, engasjerte og målrettede personer; Kanskje har du erfaring fra byggherre, entreprenør eller som konsulent? Hos oss blir du en del av et arbeidsmiljø med dyktige fagfolk og godt samarbeidsklima. Vi setter trivsel, kompetanse og kompetanseheving høyt og gjennomfører derfor Stemaskolen som tar for seg ulike bransje temaer, erfaringsutveksling, foredragsholdere og sertifiseringer.
Vi tilbyr
- Et meget trivelig arbeidsmiljø med mange dyktige fagfolk som ønsker å spille på lag med deg
- Store påvirkningsmuligheter i egen arbeidshverdag, spennende prosjekter og stort ansvar
- Konkurransedyktige betingelser og svært gode pensjons- og forsikringsordninger
- Gode utviklingsmuligheter gjennom Stema skolen med både intern og ekstern kurs/utdanning
- Spennende karrieremuligheter og spennende prosjekter i en proff oranisasjon
SHA-koordinatorens arbeidsoppgaver
I våre prosjekter jobber vi primært på vegne av byggherre eller rådgir dem innen Prosjektledelse, Byggeledelse og SHA- rådgivning.
- HMS- og SHA-rådgivning, inklusiv en koordinatorrolle
- Materialvalg, blant annet i forhold til miljøhensyn
- Interne revisjoner (1. part)
- Leverandør-revisjoner (2. part)
- Ledelses management innen HMS/SHA
- Vurdere risiko, utarbeide tiltak og følge opp utviklingen av SHA i prosjekter.
- Utarbeidelse av HMS-/SHA-dokumentasjon
- Utvikle prosedyrer og rutiner for SHA.
- KP-oppdrag i prosjekterende fase av prosjekter.
- KU-oppdrag i utførende fase av prosjekter, ofte ute på byggeplass.
- Risikostyring
- Bedriftsrådgivning
- Bedriftsinterne kurs
Kvalifikasjoner
- Minst 3 års erfaring som KP og KU eller andre roller innenfor SHA
- Bygg- og/eller anleggserfaring.
- God skriftlig og muntlig kommunikasjon på norsk.
- Erfaring fra entreprenørsiden innen HMS, Kvalitetsstyring eller lignende og vil utvikle seg inn mot SHA-rollen.
- Har gjennomført Koordinatorskolen.
- Erfaring fra norske regler, standarder og forskrifter
Vi har forståelse for at det kan være mange ulike veier inn i yrket som SHA-koordinator, derfor oppfordrer vi alle kandidater som mener de har relevant utdanning og arbeidserfaring til å søke.
Vi ser etter deg som har:
- Faglig tyngde.
- Gode referanser fra tidligere prosjekter
- Inngående kjennskap til byggherreforskriften og interkontrollforskriften.
- Ønsker å utvikle seg og bidra til faglig kompetanseheving innenfor SHA.
- Liker å jobbe både alene og i team.
- Fordel med kjennskap til digitale verktøy som HMSREG, BIM og 3D-modeller men ikke et krav.
Personlige egenskaper
Som koordinator er samarbeid viktig. Du bør være samarbeidsvillig på tvers av både faglig ståsted og yrke. Vi mener at godt koordinatorarbeid gjøres gjennom presis og målrettet kommunikasjon. Det er en stor fordel om du er systematisk og godt organisert I måten du arbeider på. Vi ønsker derfor at du er tilpasningsdyktig og åpen for nye utfordringer, både i det daglige og i det lange løp. Vi ønsker at du skal være utviklingsorientert, kanskje er du litt eventyrlysten og at du blir en bidragsyter i vår flotte gjeng.
Arbeidsted : Oslo eller Bergen